SEO şi moartea textului

 

Plecând de la premisa (naivă) că pe site-ul unui ziar citeşti materiale de presă, care ar însemna texte cu cap şi coadă scrise după regulile jurnalismului, fie ele şi mioritic adaptate, am încercat să citim articolul din evz.ro despre “Rezultate bacalaureat 2013“.

N-am reuşit. Nu pentru că ne-ar fi pierit abilitatea de a citi sau de a înţelege limba română. Ne-a învins SEO. Care sperăm să le fi adus măcar trafic (fără număr) pe site. Cititori, cu siguranţă nu.

Titlul şi primul paragraf încep la fel – şi nu cu vreo propoziţie: “Rezultate bacalaureat 2013 Bucureşti“. După care cititorul e trimis să găsească numitele rezultate la adresa… Inspectoratului Şcolar Brăila. Că dacă a nimerit orbul Brăila… sigur aflăm şi noi rezultatele de la Bucureşti, nu-i aşa?

Cititorul care are răbdare şi perseverează e răsplătit. Cu o altă zicere de mare valoare, fără cap, fără coadă, dar cu SEO – “EDU.RO REZULTATE BACALAUREAT 2013 edu.ro“. E clar, da?

Şi, ca la teleshopping, asta nu e tot.

evz 8 iul

În continuare, cititorul are parte de foarte mult “roedu“. De fapt, de “REZULTATE BACALAUREAT (sau BAC) 2013 roedu”.

Şi tot aşa. Textul nu conţine nici informaţii, nici opinii şi nici nu aduce vreo valoare. E… degeaba. Ba nu, e SEO. Dar nu e text, nu e articol, nu e material jurnalistic. Şi nici măcar nu e singurul.

Şi ne întrebăm (tot naiv) – există vreo legătură între “cititor” şi “unic”? Sau măcar viaţă după moarte?

evz 8 iul - 1

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: